Rabattkoder
Hur använder jag rabattkoden jag fått?
Rabattkoden anges i det avsedda fältet i varukorgen vid beställning. Ange rabattkoden du fått i fältet Rabatt på sidan Betalningsmetod. Detta kommer att uppdatera priset på din beställning så att det matchar rabattkoden.
Obs: Rabattkoden kommer att dras av från beställningen innan fraktkostnaderna beräknas. Rabattkoden täcker inte eventuella fraktkostnader.
Vad gör jag om koden inte fungerar?
Om rabattkoden du fått av någon anledning inte fungerar, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret eller via e-post på info@strnordic.fi . Kontrollera dock först att du angav koden i exakt rätt format och att din rabattkod fortfarande är giltig.
Jag har glömt min rabattkod. Kan jag lägga till den i min beställning senare?
Tyvärr kan du inte lägga till en rabattkod till din beställning i efterhand. Rabattkoden måste anges i det angivna fältet när du gör din beställning.
Konto
Vilka är fördelarna med att ha ett kundkonto? Kan jag beställa utan att logga in?
Du kan spara dina egna kontaktuppgifter i ditt kundkonto, vilket gör det enklare att beställa. Du kan lägga till flera leveransadresser i ditt konto. Du kan också se din orderhistorik via ditt konto, vilket gör det enkelt att hitta dina favoritprodukter igen. Om du vill kan du dock beställa våra produkter utan att logga in. Du kan skapa ett konto via den här länken .
Jag har glömt mitt lösenord, vad ska jag göra? Hur ändrar jag mitt lösenord?
Om du har glömt ditt lösenord klickar du på Glömt lösenordet? på inloggningssidan och följer instruktionerna. Du får instruktioner om hur du återställer lösenordet i din e-post.
Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Du kan ändra dina kontaktuppgifter genom att logga in på ditt lojalitetskonto.
Hur kan jag radera mitt kundkonto?
Du kan avsluta ditt kundkonto genom att kontakta kundtjänst antingen via kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi .
Återvinning
Är förpackningarna till kosttillskottsprodukter återvinningsbara?
Plasten i burkarna med kosttillskott är 05-PP polypropen, vilket är lämpligt för plaståtervinning.
Hur gör jag mig av med ett utgånget kosttillskott?
Vitaminer, kosttillskott och naturliga hälsoprodukter är inte farligt avfall, så du kan lägga dem i bioavfall eller förbränningsavfall.
Konsumentrecensioner
Är produktrecensionerna i webbutiken skrivna av kunder som har lagt en beställning?
Kundfeedbackfälten på produktsidorna är öppna, så det är teoretiskt möjligt att en person som inte beställde produkten har skrivit en recension.
Betalning
Vilka betalningsmetoder kan jag använda?
Du kan välja att betala ditt köp med antingen Paytrail eller Klarna. Med Paytrail kan du betala via internetbank, kort eller MobilePay. Med Klarna kan du betala via internetbank, kort, faktura och avbetalning. Du kan också betala med kort via Shopify Payments, ShopPay och Apple Pay. Mer information om betalningsmetoder finns på sidan för betalningsmetoder .
Beställning, leverans och retur
Kan jag spara innehållet i min varukorg och beställa produkter senare?
Ja, det kan du, om du har skapat ett konto i vår webbutik. Du kan skapa ett konto i vår webbutik via den här länken . När du loggar in på ditt konto kan du fortsätta handla nästa gång där du slutade.
Är det möjligt att spåra beställningen?
Ja. Du får en spårningskod med din leveransbekräftelse som du kan använda för att spåra din beställnings förlopp.
Hur lång tid tar det att leverera en beställning?
Vi strävar efter att skicka beställningar som tas emot före kl. 16.00 samma dag. Leveranstiden är vanligtvis 2–3 arbetsdagar, men inte mer än 5 arbetsdagar.
Kan produkter beställas utomlands?
Vi levererar för närvarande endast webbutiksförsändelser till fastlandet i Finland.
Kan jag ändra min beställning senare?
Det är möjligt att ändra en betald order innan den har behandlats. När ordern väl har behandlats är det inte längre möjligt att göra ändringar i ordern.
Kan jag ändra leveransadressen för min beställning senare?
Du kan ändra leveransadressen för din beställning i efterhand så länge din beställning inte har behandlats och skickats. Om du väljer att ändra leveransadressen i efterhand, vänligen kontakta oss omedelbart via kontaktformuläret eller via e-post på info@strnordic.fi .
Hur avbryter jag min beställning?
Du kan avbryta en beställning som ännu inte har behandlats genom att kontakta oss via kontaktformuläret eller via e-post på info@strnordic.fi .
Hur returnerar jag produkten? Hur får jag pengarna tillbaka?
Du kan avbryta din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit produkten genom att meddela oss. Du kan returnera en produkt i gott skick kostnadsfritt. Vi återbetalar dina pengar till ditt konto när vi har mottagit din returnerade produkt. Läs mer detaljerade returinstruktioner här.
Vad gör jag om det finns fel i den levererade beställningen? (Produkten saknas, produkten är defekt eller matchar inte beställningen.)
Kontakta oss via kontaktformuläret eller via e-post på info@strnordic.fi, så tar vi reda på vad bristerna är. Vänligen ange ditt ordernummer i ditt meddelande. Detta hjälper oss att behandla ärendet snabbt.
Kan jag beställa produkter till en annan leveransadress?
Ja. Vänligen ange din önskade leveransadress vid beställning.
Vad är leveranskostnaderna för produkterna?
Läs mer om leveransmetoder och kostnader här .
Stående order
Jag hittade min nya favoritprodukt i webbutiken. Hur kan jag beställa den?
som en stående order?
Om du vill att produkten du beställt ska levereras med jämna mellanrum i framtiden kan du välja en stående order för produkten. Detta kan göras via produktsidan innan du lägger produkten i varukorgen. På produktsidan väljs ett lämpligt leveransintervall, varefter produkten betalas som vanligt. Den e-postadress du angav kommer att få påminnelser och uppdateringar gällande din stående order i framtiden. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.
Obs! Endast vissa produkter kan beställas som stående order. Dessa är tydligt markerade.
markerat med ett återkommande prenumerationsalternativ på produktsidorna. Om inget återkommande prenumerationsalternativ visas kan produkten endast beställas som ett engångsköp. Även om du inte kan välja en vanlig prenumeration kan du alltid beställa samma produkt om och om igen från vår webbutik.
Om du använder en rabattkod för din beställning eller om produkten på annat sätt är på rea
Vid beställningstillfället gäller rabatten i fråga endast den första beställningen, om inte annat anges
ange rabatten eller koden. I alla andra fall skickas efterföljande produktleveranser till ordinarie försäljningspris.
Kommer jag att debiteras automatiskt för efterföljande leveranser av en stående order?
Efterföljande leveranser av stående order debiteras inte automatiskt. Om du valde ett stående order vid beställningen får du ett påminnelsemejl enligt det leveransintervall du valt. Påminnelsemejlet tar dig direkt till kassan via en länk för att slutföra betalningen för nästa beställning. Det innebär att ditt kort inte debiteras och pengarna dras inte automatiskt från ditt bankkonto, utan du måste gå till kassan för att godkänna köpet. Du väljer vilken betalningsmetod du vill använda för att betala för leveransen varje gång.
Jag fick ett meddelande i min e-post om en återkommande prenumeration. Varför?
I vår webbutik är det möjligt att beställa vissa produkter, så att säga
som en stående order. Den stående ordern och orderintervallet väljs när produkten beställs för första gången. Du kan ha tryckt på knappen för stående order när du lade produkten i varukorgen. Om detta har hänt av misstag, oroa dig inte. Du kommer inte att debiteras för detta och produkten skickas inte automatiskt. Den stående ordern kan enkelt avbrytas i inställningarna för stående order, som finns i det aktuella e-postmeddelandet. Du kan också kontakta vår kundtjänst . Vi hjälper dig att avbryta den stående ordern.
Jag har en giltig prenumeration. Hur gör jag ändringar i den?
Du kan när som helst ändra din prenumeration via länken som skickas till din e-postadress. Alternativt kan du logga in på ditt kundkonto i webbutiken och justera dina prenumerationsinställningar via kundportalen. Om du inte längre hittar e-postadresser relaterade till din prenumeration och du inte har ett kundkonto i webbutiken, vänligen kontakta vår kundtjänst . Vi hjälper dig att göra ändringar i din prenumeration.
Följande ändringar kan göras i en befintlig prenumeration:
- hoppa över nästa leverans, i vilket fall produkten endast levereras i nästa leveransfönster
- ändra leveransintervallet
- pausa stående ordrar
- återuppta stående ordrar
- uppdatera e-postadressen som är kopplad till en prenumeration
- uppdatera leveransadressen
- Lägga till eller ta bort olika produkter från samma stående order
- öka eller minska mängden av en produkt
Observera att produkter inom samma stående order levereras inom samma tidsram. Om du vill ha olika leveransintervall för olika produkter måste du lägga en separat stående order för varje produkt. Detta kan göras på produktsidorna genom att välja
prenumerationsalternativet innan du lägger produkten i varukorgen.
Hur avslutar jag min prenumeration?
En prenumeration kan enkelt avslutas antingen genom att klicka på länken i e-postmeddelandet som informerar dig om prenumerationen eller genom att logga in på prenumerationsinställningarna i kundportalen via ditt kundkonto i webbutiken. Om du inte längre hittar e-postmeddelanden relaterade till din stående betalning och du inte har ett kundkonto i webbutiken, vänligen kontakta oss. vår kundtjänst . Vi hjälper dig att avsluta din prenumeration.
Om du vill återuppta en avslutad prenumeration kan du göra det genom att följa samma instruktioner.
Produktion
Produkten är slut i lager i webbutiken. När kommer den att finnas tillgänglig igen?
Vi uppdaterar lagernivåerna i realtid och säljer inte produkter som är slut i lager. Om den produkt du vill ha av någon anledning är slut i lager i vår webbutik, försöker vi beställa tillbaka den så snart som möjligt. För kosttillskott är leveranstiderna till vårt lager längre än för produkter i exempelvis livsmedelskategorier, men vi försöker alltid förutse situationer så att produkterna inte tar slut i lager. För mer information om produkttillgänglighet kan du fråga oss via kontaktformuläret eller genom att mejla vår kundtjänst på info@strnordic.fi .
Varifrån kommer råvarorna till kosttillskott?
För närvarande inkluderar vårt urval kosttillskott i tablett- och kapselform, tillverkade i Finland, Norge eller Nederländerna.
Hur vet jag att produkterna är säkra?
STR Nordic säljer endast produkter som har bevisats vara säkra. Ingredienserna i alla våra produkter är välkända och allmänt använda. Vi följer strikt Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet (EFSA) och gällande lagstiftning. Vi övervakar också aktivt vetenskaplig forskning inom området gällande både ingrediensernas säkerhet och deras effekter. Vi väljer inte ut tvivelaktiga eller osäkra ingredienser till vårt urval. Vi anger också alltid i produktinformationen om det finns några begränsningar för produktens användning. Till exempel rekommenderas inte örtberedningar för gravida eller ammande kvinnor (t.ex. ashwagandha, nypon).
Vad är EFSA?
EFSA, eller Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet, är Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet, en myndighet som syftar till att skydda konsumenternas säkerhet när det gäller livsmedel i EU. EFSA reglerar säkerheten hos kosttillskott genom att endast tillåta underbyggda hälsopåståenden för ingredienser. De tillåtna hälsopåståenden som godkänts av EFSA baseras på omfattande vetenskapliga bevis för ingrediensernas hälsoeffekter. STR Nordic har åtagit sig att följa EFSAs riktlinjer i sin marknadsföring. Detta säkerställer att STR Nordics kommunikation och marknadsföring är tillförlitlig och baserad på produkternas verkliga effekter.
Vad betyder referensintaget för dagligt intag? Varför är dessa procentsatser så höga i vissa kosttillskott?
Referensintaget för dagligt intag är mängden aktiva substanser enligt officiella näringsrekommendationer för varje dag. Dessa rekommendationer för dagligt intag anger de mängder som kan användas för att förebygga brist. Det är därför inte en övre gräns för säker användning. Våra kosttillskott har utformats för att uppnå optimala mängder, med hänsyn till ämnenas absorption och befintlig forskning om de doser som bäst främjar hälsan. Till exempel innehåller vissa av våra produkter B-vitaminer som är många gånger högre än referensvärdet, eftersom denna mängd säkerställer maximal nytta. B-vitaminer är också vattenlösliga och ackumuleras inte i kroppen, så produkterna är helt säkra att använda.
Om du inte hittade svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss genom att skicka ett meddelande via kontaktformuläret eller via e-post till info@strnordic.fi